Hur går en Washaway-beställning till?

Tvätt och kemtvätt. Att passa tider i tvättstuga och springa till kemtvätten är ett minne blott med Washaway – men hur fungerar det egentligen? Låt oss ta med dig på hela köpresan!

Lägg din Washaway-beställning med några få klick

Ladda ner Washaway i AppStore. Välj vad du vill tvätta eller kemtvätta direkt i appen eller gå direkt till tidsbokning utan att välja ur sortimentet. Läs noggrant informationen som tillhör respektive produkt i appen innan du lägger din order. Om du behöver hjälp med din order eller har frågor kan du alltid kontakta oss via vår chatt direkt i appen eller här på vår hemsida.

Förbered dig inför din upphämtning

På morgonen samma dag som du har upphämtning får du en pushnotis av oss som påminnelse (stäng inte av pushnotiser – vi lovar att inte spamma dig med reklam!). Skulle tiden eller dagen för upphämtning inte längre passa kan du själv boka om direkt i appen. Packa din tvätt eller kemtvätt i vilken typ av påse du vill (men tänk på att du inte får tillbaka varken påse eller galge som du skickar till oss). Om du kommer på att du har mer tvätt eller kemtvätt än vad du beställt i appen gör det ingenting – lägg ned allt du vill tvätta i påsen. Tvätteriet räknar alla plagg och informerar dig om vi behöver efterdebitera eller återbetala ditt kort. Du behöver inte märka din tvätt med ditt namn – det ordnar Washaway-föraren med i bilen. Om du inte har möjlighet att vara hemma vid upphämtningen kan du ställa tvätten utanför din dörr när du går hemifrån (men vilket då sker på egen risk). När din Washaway-förare är på väg till dig får du ett sms med beräknad ankomsttid samt en länk till karta där du kan följa föraren i realtid. När föraren har plockat upp din tvätt får du ett sms som bekräftelse på att vi har tagit över ansvaret för din tvätt.

Njut av din tid medan tvätteriet arbetar

Efter att din Washaway-förare hämtat din tvätt och kemtvätt kör han eller hon tvätten till vårt tvätteri. Väl hos tvätteriet packas din tvätt upp och märks upp individuellt med ditt serienummer för att förhindra att något i din order kommer bort under tvätten. Om du har skickat med fler eller färre plagg än vad du betalat för i appen kommer tvätteriet informera dig om detta via mail och efterdebitera eller återbetala ditt kort (till samma prislista som anges i appen). När tvätten är färdigtvättad och -torkad paketeras din order och märks upp med ditt namn. Om det finns fläckar kvar på ditt plagg som inte går bort utan att riskera att skada plagget kommer tvätteriet hänga en lapp på galgen där vi informerar om detta samt erbjuder gratis omtvätt, men sker då på egen risk för att tyget skadas.

Invänta retur av din tvätt

På morgonen samma dag som din retur får du en pushnotis som påminnelse. Skulle tiden eller dagen för retur inte längre passa kan du själv boka om direkt i appen. När Washaway-föraren är på väg får du ett sms med beräknad ankomsttid och en länk till en karta där du kan följa föraren i realtid. Om du valt att föraren inte ska ringa på kommer dina kläder lämnas utanför din dörr. Annars ringer eller knackar föraren på dörren. Du får ett sms som bekräftelse att vi lämnat dina kläder och vårt ansvar för dina kläder därmed upphör. Om du av någon anledning inte skulle vara nöjd med din tvätt kan du alltid kontakta oss via chatt, antingen här på hemsidan eller direkt i appen.

 

Washaway erbjuder tvätt och kemtvätt till din dörr. Washaway levererar i hela Stockholms innerstad (Gamla Stan, Kungsholmen, Norrmalm, Vasastan och Östermalm) samt i utvalda närförorter (Aspudden, Hammarby Sjöstad, Midsommarkransen, Lilla Essingen, Stora Essingen och Årsta). Ladda ner Washaway i AppStore idag!

kemtvätt